Поради для батьків


Консультація для батьків «Граємо всюди»
 
Ігри - один із засобів виховання і навчання дітей дошкільного віку. Гра для дошкільників - засіб пізнання навколишнього. У грі дитина розвивається фізично, у неї виховується кмітливість, працьовитість, ініціатива. З допомогою ігор вихователь здійснює сенсорне виховання дітей, розвиває пізнавальні процеси (допитливість, розуміння взаємозв'язку найпростіших явищ тощо). Він використовує гру як засіб розвитку мислення, мови, уяви, пам'яті, розширення і закріплення уявлень про навколишнє життя. Враховуючи, що гра є провідною діяльністю дітей дошкільного віку, то в дитячому садку гру можна використовувати в освітній діяльності, в ході режимних моментів, в самостійній діяльності дітей. А як використовувати ігри в домашніх умовах?
 
 
 
«Ігри на кухні»
 
Використовуючи гру при організації повсякденних домашніх справ можна навчити малюка багато чого корисного і цікавого. Н-р, при приготуванні обіду можна на кухні пограти з дитиною в такі ігри:
«Їстівне-неїстівне».
Мета: розвиток уваги, пам'яті, розширення словникового запасу.
Правила гри: Дорослий називає різні предмети (н-р, картопля, ніж, виделка, торт, каструля і т. п.) дитина в свою чергу повинна відповідати «їстівне» або «неїстівне». Потім можна помінятися ролями.
Відгадуємо «Смачні» загадки.
В полі народився,
На заводі варився,
На столі розчинився.
Відповідь: Цукор
Маленьке, здобне
Колесо їстівне.
Я одна його не з'їм,
Розділю хлопцям всім.
Відповідь: Бублик
 
Дідусь сміється,
на ньому шубонька трясеться.
Відповідь: Кисіль
Холодок в пакеті
Їдять і дорослі і діти
Холодок, холодок,
Дай лизнути тебе разок!
Відповідь: Морозиво
В воді родиться, а води боїться.
Відповідь: Сіль
Наші поросятки зросли на грядці,
До сонечка бочком, хвостики гачком.
Ці поросятки грають з нами в хованки.
Відповідь: Огірки
 
«Колір, форма, розмір»
Мета: розвиток пам'яті, мислення, уваги, логіки.
Правила гри: Батько пропонує дитині назвати продукти (предмети на кухні) певного кольору, форми, розміру.
«Відгадай»
Мета: формувати вміння думати і аналізувати, збагачувати мову, розвиватитворче мислення, уяву, пам'ять.
Правила гри: Запропонуйте дитині відгадати предмет, описуваний вами, на задану тему. Потім хай спробує описати предмет дитина, а ви відгадуєте!
«Хто більше»
Мета: розвиток уваги, пам'яті, розширення словникового запасу.
Правила гри: Спільно з дитиною виберіть тему гру (н-р: «Посуд») і по черзі називаєте посуд. Хто більше назвав, той і виграв!
«Назви лагідно»
Мета: формування навичок словотворення.
Правила гри: Батько називає будь-яке слово, а дитина повинна назвати його ласкаво, н-р, моркву-морковочка, тарілка-тарілочка і т.д.
«Обзывалки»
Мета: розвиток мовлення, пам'яті, уваги, почуття гумору.
Правила гри: Спільно з дитиною вибираєте тему гри, н-р, фрукти. І по черзі «ображаєте» один одного фруктами! (Ти - яблуко!, А ти - ананас! А ти - банан! Тощо)
Завдання на розвиток дрібної моторики:
1. розсортувати білу і червону квасолю;
2. викласти з квасолі яку-небудь фігуру, цифру, букву, слово...;
3. в мішечок покласти крупу (рис/гречка/горох) і дрібні іграшки з кіндер-сюрпризу. Вгадати на дотик знайдений в мішечку предмет;
4. порахувати скільки столових (чайних) ложок, н-р, рису увійде в чашку, банку...
Дитина дуже рада хвилинам, подарованим їй батьками в грі. Спілкування в грі не буває безплідно для малюка. Чим більше випадає дорогих хвилин у товаристві близьких йому людей, тим більше взаємини, загальних інтересів, любові між ними в подальшому.
Фантазуйте і грайте на здоров'я!


                                      Прочитайте дітям

ПОВЧАЛЬНІ  КАЗКИ
для виховання працьовитості

Чому Вовчик влітку не нудьгував?

Приїхав Вовчик на літо до бабусі й дідуся погостювати. Бабуся й дідусь онука дуже чекають. До його приїзду дідусь змайстрував у дворі гойдалку, а бабуся напекла смачних пиріжків. Вовчик бабусю й дідуся обійняв, поцілував. Поїв смачних пиріжків, розповів про своє життя й пішов надвір гуляти.
Покатався Вовчик на гойдалці й занудився.
-       Чого засумував, онучок? – запитав у Вовчика дідусь.
-       Та нудно мені, - відповів хлопчик.
-       Розумію, - похитав головою дідусь.
-       А тобі, дідуню, не нудно? – поцікавився Вовчик.
-       Адже ти цілий день сидиш удома, нікуди не ходиш.
-       Так я й не сиджу, - з посмішкою відповів дідусь.
-       Є у мене один секрет, що нудьги допомагає позбутися.
-       Дідуню, відкрий мені секрет, - попросив Вовчик.
-       Ну, добре, - погодився дідусь, - тільки ти спочатку піди з колодязя води наноси.
Наносив Вовчик води з колодязя, потім допоміг дідові дрова скласти, потім город поливав…
Так і не помітив Вовчик, як день минув.
Сіли бабуся, дідусь і Вовчик вечеряти.
-       Не що, онучку, секрет від нудьги розповідати? – з посмішкою запитав дідусь.
-       Спасибі, дідуню. Я й сам зрозумів, що кращий засіб від нудьги – це яка-небудь корисна справа.
Більше цього літа Вовчик не нудьгував.


Запитання для дітей.
·       Коли Вовчик приїхав до бабусі й дідуся погостювати?
·       Що змайстрував дідусь до приїзду онука?
·       Який секрет дідусь пообіцяв відкрити Вовчику?
·       Чому Вовчик більше ніколи не нудьгував?

  

Чому малята-звірята не вийшли на прогулянку?
Зібралися якось уранці малята-звірята на галявинці. Вирішили вони пограти у схованку. Спочатку водило білченя, потім зайченя, а потім і їжачкові випало водити. Непомітно промайнув час за такою цікавою грою. Настав полудень. Розбіглися малята-звірята по домівках на обід і домовилися після обіду знову зібратися на галявинці.
Білченя мама нагодувала грибним супом, зайченя – салатом з моркви, їжачка – яблучком, а лисеня  - млинцями зі сметаною.
Першим після смачного обіду прибігло на галявинку маленьке лисеня. Сіло і почало чекати своїх друзів. Чекало воно, чекало, але ніхто так і не з’явився. Тоді маленьке лисеня вирішило збігати і покликати малят-звірят. Спочатку побіг маленький лис до високого дерева, на якому жила родина білченяти.
-       Біл-че-ня, - голосно покликав він, - біл-че-ня!
-       Що? – відгукнулося білченя.
-       Виходь швидше на галявинку!
-       Не можу.
-       Чому не можеш? – ображено запитало лисеня. – Ми ж домовилися!
-       Я маю допомогти мамі помити посуд після обіду, - відповіло білченя.
-       Посуд помию і відразу ж прийду.
-       Ну, добре, - подумало лисеня, - збігаю до інших малят-звірят.
Від будинку білченят воно побігло до зайченяти, а потім і до їжачка. Але й у зайченяти, і в їжачка одержав таку ж відповідь. Зайча допомагало мамі поливати город, а їжачок підмітав підлогу в кімнаті.
-       Дивно, - подумало лисеня. – Усі допомагають мамам, а я? А моїй мамі ніхто не допоможе?
Подумало так маленьке лисеня і швидше побігло додому. Прямо з порога воно закричало:
-       Мамо, мамочко, я прийшов тобі допомогти!
Мама подивилася на свого маленького синочка й посміхнулася…
А ввечері малята-звірята знову весело гралися на галявинці.
Запитання для дітей
·       У яку гру малята-звірята гралися на галявинці?
·       Що приготували мами своїм малятам на обід?
·       Чому після обіду малята-звірята не вийшли на галявинку?
·       Чому лисеня побігло додому?
·       А як ти допомагаєш мамі?

       Тест "Чи готова дитина до школи?"

Батькам слід пам’ятати, що не кожна дитина може успішно навчатися в школі. Шлях розвитку кожної дитини індивідуальний. Хтось починає ходити раніше, ніж інші, але потім довго не говорить, хтось,навпаки, не вміє усміхатися, зате починає говорити цілими фразами і добре запам’ятовує букви.
Відомо, що готовність дитини до школи залежить від багатьох чинників і людей, які беруть безпосередню участь у вихованні, але насамперед від батьків.
Виховувати дитину – велике мистецтво, тому що сам процес виховання – це безперервна робота серця, розуму і волі батьків.
Аби ви самі визначили, чи готова ваша дитина до школи, пропонуємо невеличкий тест.
Тест «ЧИ ГОТОВА ДИТИНА ДО ШКОЛИ
1.    Чи хоче ваша дитина йти до школи?
2.    Чи думає дитина про те, що у школі багато дізнається й навчатися їй буде цікаво?
3.    Чи може ваша дитина самостійно виконувати справу, яка потребує зосередженості впродовж 30 хвилин, наприклад, збирати конструктор?
4.    Чи правда, що ваша дитина у присутності незнайомих не соромиться?
5.    Чи вміє ваша дитина складати розповіді за картиною не менше як з п’яти речень?
6.    Чи може ваша дитина розповісти напам’ять кілька віршів?
7.    Чи вміє вона відмінювати іменники?
8.    Чи вміє ваша дитина читати по складах або цілими словами?
9.    Чи вміє ваша дитина рахувати до десяти і навпаки?
10.Чи вміє розв’язувати прості задачі на віднімання та додавання одиниці?
11.Чи любить малювати і розфарбовувати картинки?
12.Чи може ваша дитина користуватися ножицями і клеєм, наприклад, робити аплікації?
13.Чи може зібрати пазли з п’яти частин за хвилину?
14.Чи знає дитина назви диких і свійських тварин?
15.Чи може узагальнювати поняття, наприклад, назвати одним словом овочі: помідор, морква, цибуля?
16.Чи любить ваша дитина самостійно працювати – малювати, збирати мозаїку тощо?
17.Чи може вона розуміти і точно виконувати словесні інструкції?
Результати тестування залежать від кількості позитивних відповідей на запитання тесту.
Якщо їх:
15-18 – дитина готова йти до школи. Ви недаремно з нею працювали, а шкільні труднощі, якщо і виникнуть, можна буде легко подолати.
10-14 – ви на правильному шляху, дитина багато чому навчилася, а запитання, на які ви відповіли «ні», підкажуть вам, з чим іще слід попрацювати.
9 і менше – почитайте спеціальну літературу, спробуйте виділити більше часу заняттям із дитиною та зверніть увагу на те, чого вона не вміє.







Коментарі

Популярні дописи з цього блогу